Najpre se opijati belinom
(nikako prazninom )
papira
( do besvesti, ako je moguće )
zatim
u takvom stanju
izabrati
( još uvek postoji izbor )
uljane boje
( klize po belini i imaju sjaj neisplakane suze
važne za ovaj portret )
birati crnu
( krletku uvek malati crnilom )
brzim ( veštim ) pokretima ruke
( važno je da ne zadrhti )
najpre
nacrtati rešetke
rešetke
šta bi krletka bez njih
( mislite?! )
bez vrata
( naravno )
vratanca na krletki samo bi pokvarila
(( utisak ( nema ga ) zar ne ))
smisao svega
( besmislenog )
nakon toga udahnite duboko
( najdublje, ako je moguće )
stavite ogledalo ispred sebe
polupano nekada davno
( razlozi svih nesreća leže u tim krhotinama
ali to sada nije važno )
nekoliko sekundi gledati odraz
sopstvenog nepostojanja
brzim potezima
( još crnjom crnom?! )
smestiti sebe u krletku
sklupčati se
( krletke su uvek nesrazmerne veličini zatočenikove nemoći )
nacrtati jednom od bezbojnih uljanih
sopstveni dah
i
čekati
( čekanje je obavezno
iako možda mislite da nema smisla )
čekati
da ptica sleti
na belinu
preostale površine
čekati bez daha
( dozvoljeno je lupkanje prstima po drvetu štafelaja ili stola
nevažno je gde crtate-
vazno je da to po čemu vaših prstiju strah
klizi
bude drvo
jer
drvo je živo, za razliku od vas )
evo ptice
( uzviknućete radosno ne znajući prave razloge vaše radosti )
evo ptice
( zaplakaćete nesvesni razloga odsustva suza )
evo ptice
( izabraćete belu obavezno )
biće to nevidljiva ptica
( čujem kako mrmljate i razumem neizgovoreno )
svesni ste toga
nastavite crtanje
brzo
( ne budite nervozni )
dok ne odleti iz vašeg uma
( čujete lepet krila pesmu ne čujete )
bela ptica
samo na tren zaustavljena vašom svešću
pored krletke
okom u oko
okom u oko
dok drhti ruka
dok razum se muti
okom u oko
dve neisplakane suze
na suprotnim stranama
istog bola
samo to je potrebno
za spoznaju s l o b o d e
Jasmina Popović
(nikako prazninom )
papira
( do besvesti, ako je moguće )
zatim
u takvom stanju
izabrati
( još uvek postoji izbor )
uljane boje
( klize po belini i imaju sjaj neisplakane suze
važne za ovaj portret )
birati crnu
( krletku uvek malati crnilom )
brzim ( veštim ) pokretima ruke
( važno je da ne zadrhti )
najpre
nacrtati rešetke
rešetke
šta bi krletka bez njih
( mislite?! )
bez vrata
( naravno )
vratanca na krletki samo bi pokvarila
(( utisak ( nema ga ) zar ne ))
smisao svega
( besmislenog )
nakon toga udahnite duboko
( najdublje, ako je moguće )
stavite ogledalo ispred sebe
polupano nekada davno
( razlozi svih nesreća leže u tim krhotinama
ali to sada nije važno )
nekoliko sekundi gledati odraz
sopstvenog nepostojanja
brzim potezima
( još crnjom crnom?! )
smestiti sebe u krletku
sklupčati se
( krletke su uvek nesrazmerne veličini zatočenikove nemoći )
nacrtati jednom od bezbojnih uljanih
sopstveni dah
i
čekati
( čekanje je obavezno
iako možda mislite da nema smisla )
čekati
da ptica sleti
na belinu
preostale površine
čekati bez daha
( dozvoljeno je lupkanje prstima po drvetu štafelaja ili stola
nevažno je gde crtate-
vazno je da to po čemu vaših prstiju strah
klizi
bude drvo
jer
drvo je živo, za razliku od vas )
evo ptice
( uzviknućete radosno ne znajući prave razloge vaše radosti )
evo ptice
( zaplakaćete nesvesni razloga odsustva suza )
evo ptice
( izabraćete belu obavezno )
biće to nevidljiva ptica
( čujem kako mrmljate i razumem neizgovoreno )
svesni ste toga
nastavite crtanje
brzo
( ne budite nervozni )
dok ne odleti iz vašeg uma
( čujete lepet krila pesmu ne čujete )
bela ptica
samo na tren zaustavljena vašom svešću
pored krletke
okom u oko
okom u oko
dok drhti ruka
dok razum se muti
okom u oko
dve neisplakane suze
na suprotnim stranama
istog bola
samo to je potrebno
za spoznaju s l o b o d e
Jasmina Popović
Нема коментара:
Постави коментар